Ponudnik je odgovoren za stvarne napake na izdelku, ki se pokažejo v dveh letih od prevzema blaga.
Napaka je stvarna:
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
- če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
- če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Primernost izdelka za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na samem izdelku.
Kupec lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.
Kupec mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu oz. proizvajalcu omogočiti, da izdelek pregleda.
Če obstoj napake na izdelku ni sporna, ponudnik kot prodajalec najpozneje v roku osmih dni ugodi utemeljeni in upravičeni zahtevi kupca.
Ponudnik kot prodajalec v vsakem primeru pisno odgovori potrošniku na njegovo zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je obstoj napake na blagu sporna.
Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu pošlje na elektronski naslov: info@velemarket.si.
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na izdelku, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
Kupec, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
- odpravi napako na izdelku ali
- vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako in obrabo ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne plačani znesek.
Pravice kupca iz prejšnjega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.
V tem primeru ima kupec tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, povračilo stroškov vračila izdelkov.
Vse izdelke je mogoče vrniti v originalni embalaži na običajen način po pošti, za kar vsa eventualna tveganja v zvezi s tem prevzema kupec. Stroške vračila ali menjave blaga v vsakem primeru nosi ponudnik kot prodajalec.